Vše o nákupu


1. Ceny

Všechny ceny jsou konečné (tzn. včetně DPH). Vždy zaplatíte pouze cenu výrobku, která je uvedena na našich stránkách. V případě změny kupní ceny je zákazník informován. Ten se pak rozhodne, zda se změnou souhlasí nebo objednávku zruší. Snažíme se ceny dlouhodobě garantovat a změny jsou pouze výjimečné.

2. Objednávky

Rozhodnete-li se některý výrobek z naší nabídky zakoupit, můžete využít jeden 
ze dvou způsobů objednání:

  • vložením zboží do nákupního košíku, kterým je možno objednávat zboží 24 hodin denně, 7 dní v týdnu přímo z webového rozhraní.
  • přímo na prodejně, kde Vám odborně poradíme a zodpovíme veškeré Vaše dotazy.

Požadavky na změny uvedené kupujícím v poznámce objednávky zboží (nenabízený odstín, tvar, změna rozměrů nebo jiných vlastností výrobků) budou akceptovány pouze po předchozím projednání a odsouhlasení prodejcem (e-mail, telefon, osobně) V opačném případě nebudou tyto požadavky akceptovány. 

Při objednání většího množství zboží nebo atypických výrobků, je prodávající oprávněn požadovat po kupujícím uhrazení zálohy na objednané zboží.

Po odeslání objednávky prostřednictvím e-shopu je automaticky generován výpis objednávky, který je obratem zaslán na zadanou e-mailovou adresu.

Vzhledem k širokému sortimentu, který zahrnuje velké množství variant a atypů v provedení, rozměrech i povrchové úpravě jednotlivých položek, je potvrzení objednávky zpracováváno ručně. Po ověření realizovatelnosti a termínu dodání je potvrzení objednávky zasíláno a to nejpozději následující pracovní den na zadaný e-mail.

Stornovat objednávku zboží na zakázku (atyp, moření, čalounění, rozměrové úpravy atd.) může kupující pouze do potvrzení objednávky ze strany prodávajícího. V případě, že si prodávající vyžádá zálohu, lze odstoupit od smlouvy pouze do uhrazení zálohy. Pokud kupující po zaplacení zálohy trvá na stornování již i částečně uhrazené objednávky, vzniká prodávajícímu nárok na smluvní pokutu ve výši 40% z celkové ceny zakázky. Tato smluvní pokuta je odečtena z již zaplacené zálohy. Pokud zaplacená záloha nepokryje smluvní pokutu, je povinností kupujícího tuto uhradit do 14 dní od odstoupení od smlouvy.

3. Dodací lhůta

Zboží bude dodáno do čtyř týdnů od potvrzení závazné objednávky, dle aktuální dostupnosti objednaného zboží a dodací adresy, navázané na rozvozové trasy naší přepravy. Termín si můžete předem ověřit telefonicky.


Dodací lhůta atypických výrobků, popřípadě výrobků upravovaných dle přání zákazníka (rozměry, povrchová úprava, odstín), může být výrobcem prodloužena dle náročnosti požadované úpravy až na 12 týdnů. Vše závisí na míře atypické úpravy a její časové náročnosti.


V případě nedostupnosti zboží, popřípadě prodloužení dodací lhůty výrobcem, budete neprodleně informováni našim pracovníkem. 
Při požadavku prodávajícího na uhrazení zálohy na kupní cenu, začíná dodací lhůta běžet dnem připsání požadované částky na účet prodávajícího.

4. Dodávka zboží

prodávající bude informovat kupujícího o dodávce zboží telefonicky nebo emailem před dodáním zboží. Dodací lhůta začíná běžet v den následující po odeslání potvrzení závazné objednávky dodavatelem.

  • kupující je povinen zajistit si dostatečný počet osob na složení objednaného zboží, zboží řádně převzít, zkontrolovat neporušenost obalů, počet balíků a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit odpovědné osobě (řidič). Podpisem dodacího listu (faktury) kupující stvrzuje, že zásilka splňovala všechny podmínky a náležitosti výše uvedené a na pozdější reklamaci o porušenosti obalu zásilky nebude brán zřetel. Faktura slouží zároveň i jako daňový doklad.
  • kupující je povinen dodané zboží bez odkladu prohlédnout a v případě nekompletnosti zboží nahlásit do 2 pracovních dnů ode dne doručení. Pozdější reklamace nebudou vyřízeny.
  • nebude-li kupující schopen dané zboží převzít ve stanoveném termínu, musí neprodleně informovat prodávajícího, nejpozději však do 24 h po sdělení termínu dodávky (z důvodu plánování tras, vytíženosti auta apod.).
  • odmítne-li kupující převzít zboží při dodávce, nebude-li k zastižení na kontaktní adrese, bude prodávající požadovat náklady spojené s dodáním zboží.

5. Doprava

Abychom chránili své zákazníky ochránili před nepříjemnostmi s reklamacemi poškození zboží přepravními firmami a ušetřili je zdlouhavým a nepříjemným řešením takovýchto reklamací s přepravci, dodáváme objednané zboží vlastní dopravou, pomocí vlastních vozů a řidičů, zaškolených v přepravě těžkých avšak často křehkých zásilek s nábytkem.

Zboží běžně doručujeme po celé ČR. O termínu doručení Vás informuje telefonicky náš pracovník.

Dopravné na Slovensko je stanovováno individuálně pro každou zakázku.

Dopravné a balné je u objednávek nad 5.000,- Kč ZDARMA*. U nižších objednávek je  za dopravu účtována částka 299,- Kč. Aktuální cena za dopravu je zobrazována v košíku.

Zboží je dodáváno vlastní přepravou prodejce. I v případě, že je u zboží uveden stav "skladem", je jeho dodání vázáno na naplněnost vozů v jednotlivých rozvozových okruzích a fyzické dodání zboží bude realizováno do dvou týdnů od potvrzení objednávky prodejcem. V případě osobního odběru je vyzvednutí možné až na písemné nebo telefonické vyzvání prodejcem.

*Doprava ZDARMA

  • Doprava ZDARMA je zajišťována převážně vlastními vozy prodejce.
  • Na dopravu ZDARMA nemá zákazník žádný právní nárok a její využití je podmíněno splněním výše uvedených podmínek o objemu objednávky a dále přizpůsobením se rozvozovým termínům prodejce plánovaným ve vztahu k rozvozovým trasám a vytíženosti vozů.
  • Při požadavku na individuální termín dodání (datum, čas), který neodpovídá nahlášenému termínu dodání dle rozvozového, plánu si prodejce vyhrazuje právo odmítnout dodání zboží ZDARMA. K ceně zboží pak bude, po dohodě se zákazníkem, účtována částka odpovídající nákladům na dopravu zboží mimo rozvozový plán.
  • Při využití dopravy ZDARMA může dojít výjimečně k prodloužení dodací lhůty stanovené v potvrzení objednávky z důvodu vytíženosti dopravní trasy odpovídající dodací adrese kupujícího.

Vynáška:

  • Zboží je doručeno před dům kupujícího s ohledem na dostupnost vozu.
  • Řidič jezdí bez závozníka, proto není schopen zboží stěhovat po domech či patrech.
  • Výpomoc při vynášce není v ceně výrobku ani dopravy. Zákazník může předem v poznámce při objednávce zboží požádat o výpomoc s vynesením dodaného zboží. Prodávající si však vyhrazuje právo tuto službu odmítnout z časových nebo kapacitních důvodů.
  • Jedná se o zpoplatněnou službu, stěhování a přemisťování nábytku v obytných prostorách není možné.
  • Cena výpomoci při vynášce:
    • 200 Kč za 1 balík (krabici) a 1 patro (např. 1 krabice do 3.patra = 600,-Kč)
    • Tzv. "přízemí" je pro výpočet ceny vynášky již prvním nadzemním patrem.
    • Donáška k domu - 200 Kč/ks (dostupnost vozem dále než 10 m od domu)
  • Kompletní vynáška bez pomoci zákazníka není možná.
  • Pokud je předem dohodnuta kompletní vynáška, je adekvátně navýšena i cena služby. 

Montáž:

  • Lze objednat POUZE předem, při objednávce!
  • Jedná se o zpoplatněnou službu, prodávající si však vyhrazuje právo tuto službu odmítnout z časových nebo kapacitních důvodů.
  • cena montáže nezahrnuje cenu případné vynášky
  • Cena montáže:
    Výrobek Cena
    Malé výrobky 
    Noční stolek, TV stolek, malý botník...
    od   500,- Kč
    Větší výrobky 
    Komoda, PC stůl, Postel, velký botník
    od 1000,- Kč
    Velké výrobky 
    Rohová lavice, Skříň, Postel (multifunkční, patrová...) ...
    od 2000,- Kč
  • Uvedené ceny jsou pouze orientační, výsledná cena je stanovena podle časové a technické náročnosti požadovaných prací.

6. Převzetí zboží z přepravy - přepravní společnosti

Zboží je před předáním kontrolováno, aby bylo vyloučeno předání poškozeného zboží přepravci.

Pokud je zboží (obal) viditelně poškozeno přepravou, nepřebírejte jej a sepište s doručovatelem reklamační protokol. V případě reklamace nás neprodleně kontaktujte.

  • Reklamace zboží, které bylo poškozeno při přepravě se řídí reklamačními řády přepravců.
  • Nejdůležitějším pravidlem je sepsání reklamace adresátem přímo s přepravcem při převzetí zboží u viditelně poškozeného obalu, popřípadě nejpozději následující pracovní den po převzetí zboží na pobočce přepravní firmy.
  • Poštovní podmínky služby BALÍK DO RUKY České Pošty s.p. - Náhradu škody vzniklé poškozením nebo úbytkem obsahu zásilky podnik projedná jen za podmínky, že příjemce reklamuje škodu při jejím převzetí. Dodatečná reklamace může být uplatněna do dvou pracovních dnů po dodání zásilky za současného splnění dalších předpokladů podle poštovních podmínek. Osoba reklamující škodu musí současně předložit zásilku a umožnit přešetření rozsahu škody a okolností jejího vzniku.

7. Platební podmínky

V současné době nabízíme tyto možnosti plateb:

  • platba v hotovosti - na dobírku - kupní cenu zaplatíte na místě, při převzetí zboží, našemu pracovníkovi (řidiči) nebo řidiči přepravní společnosti. Za tuto službu Vám bude účtován poplatek 45,- Kč.
  • platba v hotovosti - na prodejně - na naší pobočce, není žádný poplatek za platbu účtován.
  • bankovním převodem - platbu za zboží můžete poukázat na náš účet.
    Na základě objednávky je vystavena a zaslána faktura pro platbu převodem, která je podkladem pro Vaši platbu.
    Neposílejte prosím  peníze před obdržením faktury pro platbu převodem - obsahuje variabilním symbol!
     
    Zboží není expedováno dokud není částka připsána na vrub našeho účtu:
     2801335862 / 2010
     CZ5820100000002801335862
     FIOBCZPPXXX

EET- platba v hotovosti: Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

8. Záruka na zboží

Záruku na prodávané zboží prodávající poskytuje dle obecně závazných právních předpisů po dobu uvedenou v záručním listě. Není-li v on-line katalogu na webových stránkách www.vogelnabytek.cz uvedeno u daného produktu jinak, je záruční doba na produkty všech značek 24 měsíců.

Záruka se vztahuje na výrobní vady výrobků nebo jiné vady, které nebyly způsobeny neodborným nebo nešetrným zacházením, použitím výrobku v rozporu s jeho účelem nebo návodem k obsluze, mechanickým poškozením nebo opotřebením, živelnými pohromami. Při zjištění závad na nábytku, prosíme tento nábytek nemontovat - z důvodu možnosti reklamovat jednotlivé díly.

9. Podmínky a postup pro uplatnění práva odstoupení od smlouvy

V souladu s Občanským zákoníkem a Obchodními podmínkami máte jako zákazník právo odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží. Rozhodnete-li se pro odstoupení v této lhůtě, prosíme Vás o dodržení níže uvedených podmínek.

  • Odešlete dopis (email) s textem o odstoupení od smlouvy (číslo objednávky, faktury) s žádostí o vrácení uhrazené částky za zboží nebo můžete použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy na e-mail: nabytek@vogelnabytek.cz nebo na adresu prodejny: VOGEL nábytek s.r.o, Elišky Krásnohorské 1629/31, 73601 Havířov (pokud požadujete vrácení peněz na účet, uveďte prosím číslo účtu).
  • Možnost odstoupení od smlouvy nelze uplatnit na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu. Jedná se zejména o zboží mořené, čalouněné a rozměrově upravené.
  • Zboží doručte na adresu prodejny nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy (určující je datum doručení). Neposílejte zboží na dobírku, pokud využijete služeb některého přepravce, doporučujeme Vám zboží pojistit.
  • Vrácené zboží bude po jeho doručení zkontrolováno. V případě dodání zboží nepoškozeného, bez známek užívání (použití, opotřebování) budou peníze za zboží zaslány na adresu kupujícího nebo převodem na účet kupujícího a to nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Zaslání vráceného zboží zpět na dobírku není možné a všechny takovéto zásilky jsou ihned odmítnuty a vráceny zpět odesílateli. Prodejce si vyhrazuje právo žádat vracejícího o stvrzení vrácení kupní ceny podepsáním dobropisu, který je na adresu kupujícího odeslán neprodleně po obdržení a fyzickém překontrolování zboží.
  • Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na úhradu vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
  • Kupující má právo stornovat objednávku bez udání důvodu kdykoliv před jejím závazným potvrzením. Po závazném potvrzení objednávky jen v případě, že prodávající nesplní podmínky dodání. V případě stornování potvrzené objednávky je kupující povinen uhradit prodávajícímu škodu vzniklou tímto jednáním. Prodávající uplatní právo na nutné náklady, zejména v případě nákupu zboží "na objednávku", které bylo nutné na přání zákazníka obstarat nebo v případě, že v souvislosti se zajištěním zboží došlo již k vynaložení prokazatelných nákladů, jako zbytečná doprava atd.

10. Reklamační řád

A. Povinnosti kupujícího

  • kupující je povinen dodané zboží bez odkladu prohlédnout a případné zjištěné 
    závady nahlásit v co nejkratším termínu prodávajícímu. Nekompletnosti zboží 
    nahlásit do 2 pracovních dnů ode dne doručení, pozdější reklamace nebudou 
    vyřízeny. Při zjištění závad na nábytku, prosíme tento nábytek nemontovat - z 
    důvodu možnosti reklamovat jednotlivé díly.

B. Povinnosti prodávajícího

  • o reklamaci prodávající rozhodne nejpozději do 3 pracovních dnů od doručení 
    reklamovaného zboží.

  • kupující bude vyrozuměn formou elektronické pošty, pokud se obě strany 
    nedohodly jinak.

  • reklamace bude vyřízena v co nejkratším možném termínu ke spokojenosti 
    zákazníka, nejpozději však do 30 dnů od uplatnění reklamace, pokud se obě strany 
    nedohodnou jinak.

  • nebude-li prodávající schopen dodržet zákonnou lhůtu, bude včas informovat 
    kupujícího o individuálním řešení reklamace.

C. Způsob vyřízení reklamace 

Reklamaci je možno podat těmito způsoby:

Kupující je povinen uvést:

  • číslo dokladu o vlastnictví zboží (faktury)
  • výstižný popis závad zboží
  • fotodokumentaci závad zboží

D. Záruční podmínky

  • záruční doba je 24 měsíců u všech výrobků, pokud není uvedeno jinak.
  • záruka se prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě. V případě výměny výrobku se záruka neprodlužuje a zákazníkovi bude vystaven nový záruční list. Případná další reklamace se bude uplatňovat na základě tohoto nového záručního listu.

Nárok na uplatnění záruky zaniká:

  • poškozením zboží při manipulaci.
  • neodbornou instalací, zacházením či obsluhou, použitím, které jsou v rozporu s návodem k obsluze.
  • používáním v podmínkách, které neodpovídají svými parametry uvedenými v dokumentaci.
  • zboží bylo poškozeno živly.
  • zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci.

E. Všeobecné podmínky

  • tento reklamační řád byl zpracován v souladu s Občanským zákoníkem a vztahuje se na zboží, u kterého byla reklamace uplatněna v záruční době.
  • Ke každému zboží je přikládána faktura, která může sloužit i jako dodací a zároveň záruční list.
  • Souhlas se záručními podmínkami stvrzuje zákazník podpisem dodacího listu při převzetí zboží.
  • Pokud si zboží neodebírá osobně, tak se rozumí převzetím zboží okamžik, kdy zboží přebírá od dopravce.
  • Pokud kupující zjistí jakýkoliv rozdíl mezi tím, co je v dodacím listu a skutečně dodaným zbožím (například v druhu nebo množství) a nebo pokud s dodávkou neobdrží správně vyplněný dodací list, je povinen ihned, nejpozději však do tří dnů, podat písemnou či emailovou zprávu na adresu prodejny prodejci, který vyhotovil fakturu. Pokud tak neučiní, tak mu hrozí, že na pozdější případnou reklamaci nebude brán zřetel.
  • reklamace bude vyřízena v souladu s paragrafem 19 Zákona o ochraně spotřebitele.

Jak se vyhnout neoprávněné reklamaci

Ošetření čalouněného nábytku:

  • životnost látky zvýšíte pravidelným ošetřením a čištěním.
  • prašnost nepůsobí příznivě na tkaninu.
  • přímé sluneční světlo škodí jak textilním vláknům, tak i barvám, proto se 
    doporučuje používání závěsů, markýz a žaluzií, aby se zabránilo přímému 
    slunečnímu záření.
  • při čištění je nutné dodržovat postup předepsaný výrobcem čistících 
    prostředků.
  • vzniklé skvrny je nutné okamžitě odstranit.
  • potahové látky ošetřujte, pouze k tomu určenými prostředky.
  • skvrny netřete, pouze odsávejte čistým bílým hadříkem.
  • tkaninu nečistěte kartáči s drsným povrchem.
  • nepoužívejte při čištění benzinový čistič.
  • chraňte tkaninu před ostrými předměty.
  • boční konstrukce opěradel není určena k sezení.
  • rozkládací typy sedacích souprav nejsou určeny ke každodennímu spaní.
  • vadou k reklamaci potahových, dřevěných popřípadě dýhovaných materiálů není 
    obvyklý barevný nebo strukturovaný rozdíl, u přírodních, textilních materiálů 
    nejsou vadou drobné odchylky ve vzoru nebo barevném tónu, zejména u dodatečně 
    objednaného zboží.
  • výrobek nevystavujte dlouhodobému působení vody ani vodních par, sálavého 
    tepla a přímého slunečního tepla a UV záření.
  • výrobky musí být ve vodorovné poloze, nerovnosti vypodložené.
  • vadou k reklamaci nejsou rozdíly rozměru u čalouněného nábytku v rámci 
    tolerance.
  • dovozce si vyhrazuje práva na drobné odchylky v technologii prodávaného 
    zboží.
  • přirozené stárnutí potahové látky nebo koženky, usně, eko-kůže (různé 
    projevy blednutí, popraskání, rozměrové změny, vytahání, tuhnutí, křehnutí) není 
    vadou materiálu a nelze jej zaměňovat s jeho životností.
  • vadou k reklamaci nejsou zvukové projevy (potahové látky a kovových částí) 
    na výrobku .
  • pro dlouhou životnost potahové látky nesmí být přímý kontakt lidské pokožky 
    s povrchem potahové látky, postupné pronikání lidského potu, mastnot a nečistot 
    při nadměrném pocení, pronikání mastnot a nečistot a potu z lidských vlasů, 
    znečištění povrchu potahové látky domácími zvířaty zbarvení a znečištění povrchu 
    od oděvu uživatelů na nichž může být nedostatečně fixovaná barva, zbarvení a 
    znečištění od přehozů a jiných odložených předmětů, poškrábání a protržení 
    potahové látky různými předměty (klíče, boty, nýty, nehty, zdrhovadla), pády 
    odřeniny a hrubé otřesy při stěhování, manipulaci a dopravě, poškození vnějšími 
    vlivy - oheň, cigareta, zaplavení vodou.

Pro odstranění nečistot doporučujeme:

  • slabý roztok mýdla, suché pěny - nejlépe speciální přípravky pro čalouněný 
    nábytek (speciální prodejny, drogerie). U těchto přípravků dodržujte návod na 
    potahovou látku čistěte po směru vlasu (nikdy nečistit krouživými pohyby 
    kartáčkem), neperte (větší množství vody může znehodnotit výrobek) nežehlete .
  • Ošetření dřevěného, dýhového a nábytku vyrobeného z lamina
  • výrobek nečistěte abrazivními prostředky, organickými rozpouštědly, či 
    jinými agresivními chemikáliemi. Nejste-li si jisti vhodností čistícího 
    prostředku, pak jej neaplikujte !!!
  • výrobek nevystavujte dlouhodobému působení vody ani vodních par, sálavého 
    tepla a přímého slunečního tepla a UV záření.
  • prach z nábytku odstraňte čistou měkkou prachovkou, která nemá brusné 
    účinky.
  • čistění provádějte běžnými saponátovými prostředky s následným vytřením do 
    sucha.
  • ke snížení tření u zásuvek na třecí plochy použijte parafin nebo suché 
    mýdlo.
  • občasnou kontrolou a dotažením všech šroubů a vrutů na výrobku dosáhnete 
    delší životnosti výrobků.
  • při možné nerovnosti podlahy je nutno seřídit dveře vyrovnáním pomocí 
    seřizovacích šroubů u závěsu dveří.
  • výrobky musí být ve vodorovné poloze, nerovnosti vypodložené.
  • u výrobku s posuvnými dveřmi musí být skříň dána do vodováhy, což Vám 
    zajistí lehký chod dveří.
  • vadou k reklamaci nejsou zvukové projevy.
  • záruka se nevztahuje na vady výrobku, které vznikly běžným opotřebením, 
    nevhodným uskladněním, vlastní přepravou, manipulací, neodbornou montáží u 
    spotřebitele a nesprávným používáním.

11. Ochrana osobních dat

Osobní údaje, které jsou nutné pro vyřízení objednávky a jejího dodání slouží výhradně pro tyto účely a nejsou v žádném případě poskytovány třetím osobám. Individuální 
informace (včetně e-mailu a telefonního čísla apod) nebudou nijak marketingově využívány. Osobní údaje jsou uchovávány pouze v souladu se zákonnými normami.

12. Závěr

Věříme že jsme Vás přesvědčili o tom, že nákupy u nás jsou výhodné a levné. 
Pokud však máte jakékoli pochybnosti či připomínky, dejte nám o nich prosím 
vědět. Všechny Vaše podněty jsou pro nás zdrojem inspirace pro další 
zkvalitňování našeho obchodu.

13. Dodatek

  • Tiskové chyby v údajích o výrobcích, cenách a změny ve vyobrazení, možnost vyprodaného nebo pozdě dodaného zboží vyhrazena. 
  • Vzhled, rozměry a barevnost výrobků se mohou mírně lišit. 
  • Prodávající si vyhrazuje právo rozdílu odstínu potahu a dřeva v závislosti na výrobních změnách výrobce, které nejsme schopni ovlivnit. 
  • Foto je ilustrační, dekorace není součástí výrobku. 
  • Povolená tolerance rozměrů nábytku je +-5%.